BANNER 750 100 CAPITALA TRENDURILOR

  • Accesări: 7118

liaChiar dacă întâmplarea despre care voi nara a avut loc în urmă cu câteva zile, ea este atât de vie în mintea mea, în sufletul meu, încât, sunt sigură, este la fel și în mințile miilor de oameni evacuați din Aeroportul Frankfurt, după o alarmă dată de angajați. Știrea, ca de obicei, dacă nu i-a avut ca protagoniști pe Guță, Salam sau nu mai știu care analfabet manelist, or, dacă nu a avut în centru pe vreuna din amantele unor politicieni agramați, a fost tratată ca un ”etc”. La Frankfurt, angajații departamentului de securitate ai aeroportului au semnalat o trecere a unei femei prin zona de securitate, care a refuzat legitimarea, ba, mai mult, aruncase un bagaj suspect într-o parte Ea a fost arestată, anchetată și întâmplarea a urmat pașii procedurilor de alertă pe orice aeroport. Ceea ce a urmat însă a fost un iad! Evacuarea aeroportului, anularea a sute de zoruri spre și din Europa, dar spre și din alte continente. Mii de oameni blocați în aeroport, dar și în alte aeroporturi ce livrau pasageri spre și din Frankfurt. Milioane de euro, pagube pentru aeroport, dar și pentru companiile de zbor care au fost nevoite să redistribuie pasagerii. O zi, câteva ore, o alarmă, un om, Atât. Și viețile altor câteva mii au fost transformate instantaneu!

Te aștepți, teoretic, din partea unei firme de renume, cum este Lufthansa, ca redistribuirea zborurilor, dar și comportamentul angajaților să fie după ”modelul german”. Adică, seriozitate, amabilitate, punctualitate, respect. Lufthansa NU este companie ieftină, iar diferitele incidente, în varii situații, de obicei, se termină cu scuze, bonusuri și plățile pagubelor. Ce s-a întâmplat însă la zborul Palma de Mallorca – Frankfurt – Munchen – Timișoara, zbor anulat din motivele descrise, a fost stupefiant! Sute de persoane ”organizate” de angajații unei firme spaniole, Groundforce, partener Lufthansa, ținute în picioare, la cozi, ore în șir. Angajații? Superficiali, incompetenți și ignoranți. Pasagerii, unii erau părinți și copii ce se grăbeau spre Germania (începea școala) sau spre Noua Zeelandă, Cuba, România sau Croația, erau înnebuniți de lentoarea și superficialitatea în organizarea zborurilor spre rute complementare, pentru ca oamenii să ajungă la destinație. Dacă asta era la noi, am fi spus că ține de balcanismul nostru. Dar nu era așa. Un grup de croați, războinici de felul lor, a luat atitudine. Asta, după vreo patru ore de așteptare inutilă, sufocantă! Apoi, toți au generat o revoltă de grup. Așa pot începe revoluțiile. Să nu se mai creadă că totul este într-un scenariu. Revoltații, persoanele cu demnitate, sunt peste tot. Nu au nevoie să strige asta în gura mare. O fac atunci când este nevoie.

Spre Timișoara nu s-a mai putut zbura. Nici măcar spre Budapesta sau Belgrad, că sunt la ”doi pași! de noi. S-a zburat doar a doua zi, dar spre deosebire de Tarom, ce ne-a lăsat pe jos, abandonați, în 15 iulie, la Belgrad, Lufthansa plătește (măcar atât!) hotelul.

Am decis să-mi reconsider admirația față de o firmă de zbor germană și să fiu mai atentă la detaliile ce iau ochii cuiva, învățat sau (de ce nu?) manipulat de criteriile matematice ale occidentului – model. Matrițele ne iau ochii. Matrițele ne manipulează. Nu firmele sunt cele care ”fac”, ci oamenii fac firmele! Firma atrage, omul vinde, firma strălucește, omul pătează.

Timișoara, capitala sufletului meu, ea așteaptă mereu…