safari 750x100

vaporase 010Consiliul Local Timişoara a adoptat, prin votul majorităţii conduse de primarul Nicolae Robu, în data de 24.04.2017, un regulament de navigaţie pe Canalul Bega împotriva legislaţiei naţionale şi europene în vigoare. Votul este absolut inutil şi chiar abuziv, deoarece, până în acest moment, nu este înfiinţată conform art. 25 din O.G. 22/1999 o Administraţie a Canalului Bega, care este singura entitate ce poate elabora asemenea regulamente (art.27 din O.G. 22/1999), susţin aleşii locali ai PSD din CLT.
Mai mult, potrivit legii, Ministerul Transporturilor, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor, aprobă instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activităţile de transport feroviar, rutier, naval şi aerian.
„Precizăm că până la această dată, Primăria Timișoara nu a iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern, singura formă legală, prin care se poate constitui o Administraţie a Canalului Bega (Memoriul nu ţine loc de proiect de Hotărâre de Guvern). Această Administraţie a canalului Bega, constituită legal, ar fi avut competenţe organizatorice şi profesionale să aibă atribuţii conform legii ca: să asigure repararea şi întreţinerea infrastructurii de cale navigabilă, să asigure adâncimea minimă de navigaţie comunicată oficial, să asigure semnalizarea corectă, să asigure şi furnizeze serviciile de siguranţă.”, spun aceştia.
Aşadar, sub semnătura directorului tehnic al Primăriei, dl. Culiţă Chiş, cu girul primarului Nicolae Robu, administraţia Primăriei Timişoara, fără a avea nici o calitate legală, a supus votului Consiliului Local, care la rândul său nu avea competenţe legale şi profesionale, să aprobe un regulament de navigaţie care firesc poate fi apreciat ca fiind lipsit de conţinut şi valoare juridică, reprezentând doar expresia unui diletantism şi amatorism nepermis al administraţiei PMT sau este un demers politic al PNL prin care se vrea ascunderea eşecului administraţiei Robu şi a promisiunilor electorale - susţin PSD-iştii.
Din punctul lor de vedere, o regie ca şi RATT nu are competenţa profesională şi organizatorică să-și însuşească abuziv atribuţiile unei Administraţii a canalului Bega, deoarece RATT este doar un operator de transport.
„Atragem atenţia că un eventual eşec al proiectului, de care nu suntem departe, aparţine exclusiv primarului Nicolae Robu. Responsabilitatea de care fuge este aceea că în cazul neîndeplinirii indicatorilor din contractul de finanţare (inclusiv transportul public în comun naval), Primăria Timişoara va trebui să se restituie integral valoarea finanţării europene. Tragem un ultim semnal de alarmă şi îi solicităm primarului Nicolae Robu să coalizeze toate energiile locale pentru elaborarea unui program coerent, cu termene şi responsabilităţi precise, legale şi clare, în vederea implementării proiectului”, conchid PSD_iştii timişoreni.