a3

Pe autostrada Nădlac-Pecica a început organizarea de şantier. Firma care a câştigat licitaţia e gata să intre „în pită”. Totuşi, au existat unele îngrijorări... care au trecut.

Licitaţia a fost din nou contestată, dar câştig de cauză a avut tot actualul constructor – asocierea dintre Astaldi şi Max Bogl. În ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi în România, contestaţiile la licitaţiile pentru desemnarea constructorului sunt la ordinea zilei deja. Construcţia multor loturi s-a devansat deoarece firmele nemulţumite au făcut contestaţii la licitaţii, fără a avea, de multe ori, motive întemeiate. Licitaţiile se rezolvă de către Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) şi latenţa în a da o soluţie a dat multe dureri de cap până şi capetelor ministeriale.

15-20 la sută din tronson s-a realizat

Lucrările pe acest tronson încă nu au început, acest lot fiind în momentul de faţă la nivel de fundaţie finalizată, în mare parte. Pe unele porţiuni, chiar scurte, s-a pozat asfalt binder, dar lucrările de artă sunt în totalitate la nivel de fundaţie. Procentul de execuţie este undeva la 15-20 la sută. Este vorba de fostul lot al lui Romstrade, al cărui patron este după gratii. Lotul s-a dat acum la Astaldi şi Max Bogl, reprezentanţii acestor firme făcând zilele acestea o evaluare pentru o posibilă amplasare a organizării de şantier la Pecica sau lângă Peregul Mare. Acest lot va fi complet în zonă de câmpie, cu execuţie facilă. Va cuprinde pasaje pentru canale de desecare, overpass-uri pentru circulaţia locală, conexiunea cu viitoarea autostradă Mako-Nădlac, amplasată la circa 5 kilometri Nord de actualul punct de trecere al frontierei Nădlac, cât şi un drum de legătură de la autostradă până la Nădlac. Acest lot va avea 22,2 kilometri – Nădlac-Pecica. E psobilă finalizarea lui, în cazul unei mobilizări riguroase, în anul 2014.