autostrada sanovita traian vuiaŞanoviţa-Traian Vuia şi Orăştie-Sebeş – finalizate în două luni

Pe Autostrada Vestului se lucrează. Asta deşi sunt loturi unde încă se mai aşteaptă începerea lucrărilor. Dar tot aşa sunt şi două loturi care se vor finaliza în următoarele 6-8 săptămâni. Pe lotul 1 al tronsonului Lugoj-Deva, respectiv Şanoviţa-Traian Vuia – 27,6 kilometri, constructorul a finalizat integral cele 12 pasaje şi cinci poduri.

În momentul de faţă se concentrează pe nodul rutier de la Traian Vuia, unde execută ultimele lucrări de asfaltare şi montare parapeţi, iar în următoarele zile va începe pozarea asfaltului de uzură pe întreaga autostradă, operaţiune ce va dura 2-3 săptămâni, ceea ce înseamnă şi finalizarea acestui lot de autostradă. La pasajul de la Şanoviţa, dar şi la cel de la nodul rutier Balinţ, care este în mare parte terminat, a fost deja pozat şi asfaltul de uzură şi au fost executate marcajele longitudinale. „În zona nodului Balinţ au fost montate şi primele panouri de dirijare şi, surpriză, un panou spre viitoarea autostradă Balinţ-Lugoj-Caransebeş-Calafat - autostrada A6”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

autostrada sanovita traian vuia 1Breteaua de legătură Balinţ-Lugoj – 10,5 kilometri – va fi probabil finalizată la sfârşit de an sau la începutul anului viitor

Ritmul imprimat lucrărilor în acest an a fost bun, comparativ cu anul trecut, când în mare parte lotul a fost terminat, dar podurile şi pasajele au cunoscut un ritm intens doar în 2013. Cele mai importante poduri sunt cele peste Bega – kilometrul 1 plus 030 şi peste canalul Timiş-Bega, la kilometrul 2 plus 900, complet finalizate, inclusiv parapeţii laterali şi centrali. Constructorul execută ultimele lucrări de terasamente şi zidărie la parcarea de la kilometrul 21 plus 800, iar majoritatea utilajelor sunt concentrate pe breteaua de legătură Balinţ-Lugoj – 10,5 kilometri –care va fi probabil finalizată la sfârşit de an sau la începutul anului viitor. „Tot pe Autostrada Vestului, dar pe tronsonul Orăştie-Sebeş, constructorul Strabag a avansat foarte mult în ultimele patru săptămîni. Întregul lot de 24,1 kilometri este la nivel de asfalt uzură sau binder, cu excepţia a circa un kilometru pe mai multe secţiuni scurte, unde se execută ultimele lucrări de fundaţie şi pozare strat asfalt binder”, spune Popovici. Având nodul rutier de la Orăştie deja în funcţiune, constructorul se concentrează pe al doilea nod rutier, cel de la Vinţu de Jos- Sebeş – kilometrul 24 plus 065, unde se execută cele două sensuri giratorii şi rampele de acces autostradă DN7. Pe acest lot constructorul are finallizate 10 pasaje şi 11 poduri, cel mai mare fiind cel de la nodul Orăştie, deja dat în funcţiune.

Două semne de întrebare – o linie de înaltă tensiune şi un hambar

Pe acest lot (Orăştie-Sebeş) mai sunt două semne de întrebare. În apropiere de nodul rutier Sebeş linia de înaltă tensiune are un nivel de înălţime foarte mic faţă de autostradă, find necesară o soluţie de ridicare sau subtraversare a autostrăzii. În apropiere mai există o clădire – hambar – existentă undeva în malul debleului – în săpătură – fiind necesară o soluţie de stabilizare sau demolare. „Pe acest lot constructorul a declarat neoficial o posibilă începere a circulaţiei la sfârşitul lunii august – mijlocul lui septembrie”, spune Popovici.