b 750 100

balint lugoj deva lot 1„Vom circula pe autostradă şi de la Chizătău până la Traian Vuia,. 27 de kilometri, iar Deva-Sibiu – 113 kilometri, va face ca la sfârşitul acestei veri să avem în Vestul României 142 de kilometri de autostradă nouă”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor hidrotehnice, civile şi rutiere

Autostrada Vestului este în lucru. Chiar dacă la unele tronsoane nu se lucrează încă, altele se reasfaltează, lucrurile mai şi merg prin unele părţi, pe unele loturi.

Faţă de situaţia lucrărilor de acum circa 2-3 săptămâni, pe lotul 1 Lugoj -. Deva, respectiv Şanoviţa-Traian Vuia, lucrările au avansat mult, constructorul punând centrul de greutate pe finalizarea podului peste canalul Timiş-Bega, de la kilometrul 2 plus 900, cel mai lung pod (300 metri), în afara celui de la Deva-Uroi. În prezent se montează ultimele plăci prefabricate peste grinzile longitudinale, pe tronsonul estic al podului a început montarea armăturii, în vederea suprabetonării. Pe DN 609 A, spre Şanoviţa, se profilează nodul de acces şi coborâre de pe autostradă, la kilometrul 0, pasajul de la kilometrul 0 plus 097 având grinzile principale montate. În prezent se execută rampele de acces şi arad pecica doicoborâre spre pasaj şi se finalizează cele două culei.

Se lucrează la finalizarea podurilor şi pasajelor

Cel mai mare nod rutier de pe acest tronson, cel de la Balinţ, kilometrul 10 plus 125, are pasajele finalizate, are buclele de acces parţial asfaltate, rampele de acces în fază de finalizare. „Tot în această zonă sunt deja montate glisierele mediane. La pasajul peste calea ferată, kilometrul 24 plus 445, în apropierea comunelor Leucuşeşti şi Mănăştiur, se execută ultimele lcurări în vederea suprabetonării şi asfaltării pasajului, iar la sfârşitul tronsonului de autostradă, kilometrul 27 plus 620, se lucrează la finalizarea podurilor şi pasajelor, buclele de acces sunt în parte deja asfaltate, iar în perioada următoare vor începe lucrările la accesul de pe drumul naţional spre autostradă”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor hidrotehnice, civile şi rutiere.

„Un timişorean va putea parcurge drumul Timişoara-Sibiu în circa trei ore”

În ceea ce priveşte parcarea de la kilometrul 21 plus 800, aceasta este la fază de pregătire a fundaţiei pe ambele laturi ale autostrăzii. „Acest lot îl apreciez a fi terminat la mijlocul – sfârşitul acestei veri, astfel că un timişorean va putea parcurge drumul Timişoara-Sibiu în circa trei ore, faţă de patru ore şi jumătate – cinci în prezent, iar la sfârşitul anului viitor, dacă se adeveresc aprecierile responsabililor guvernamentali, toată autostrada Timişoara-Sibiu – 250 kilometri, intergral terminată, va putea fi parcursă în două ore şi jumătate”, spune Popovici.

arad pecica„Vom avea un tronson complet finalizat Pecica-Arad-Timişoara-Remetea – total 65 kilometri”

Alt tronson în stadiu înaintat de finalizare este cel de pe lotul Arad-.Nădlac, circa 15 kilometri – Arad-Pecica, lotul 2, unde constructorul pune accent pe finalizarea rampei de acces spre pasajul peste calea ferată Arad-Nădlac, unde mai sunt de finalizat circa doi metri de umpluturi,. În ceea ce priveşte structura rutieră, aceasta este în mare parte finalizată cu strat de asfalt – uzură, podurile şi pasajele de pe autostradă sunt finalizate şi se lucrează la ultimele rampe de acces. Această autostradă are două noduri rutiere principale, unul la Est de Pecica, unde se lucrează la finalizarea podului peste DN 7 şi se execută ultimele lucrări la rampe de acces – kilometrul 22 plus 218, şi celălalt nod rutier de pe centura Arad-kilometrul 39 plus 500 - aici se execută ultimele lucrări de asfaltare la buclele de acces, podul principal peste autostrada bypass este asfaltat. „În perioada următoare, apreciez că vor începe lucrările la marcaje şi parapeţi. Şi acest lot apreciez că va fi gata în circa trei luni, astfel că vom avea un tronson complet finalizat Pecica-Arad-Timişoara-Remetea – total 65 kilometri, cu o întrerupere de 25 de kilometri de la Remetea la Chizătău”, spune Popovici. Trebuie menţioant şi faptul că autostrada Timişoara-Arad se reasfaltează în aceste zile.

balint„Constructorii nu neglijează lucrările de renaturare a zonelor în care s-a ridicat material de autostradă”

„Vom circula pe autostradă şi de la Chizătău până la Traian Vuia,. 27 de kilometri, iar Deva-Sibiu – 113 kilometri, va face ca la sfârşitul acestei veri să avem în Vestul României 142 de kilometri de autostradă nouă, care va contribui esenţial pe termen scurt şi mediu la atragerea de noi investitori, la scăderea semnificativă a accidentelor rutiere şi la acordarea de statut de ţară modernă din punct de vedere rutier României. Ce mi-a plăcut pe toate aceste lucrări este că ele se încadrează perfect în peisaj, în natură, constructorii nu neglijează lucrările de renaturare a zonelor în care s-a ridicat material de autostradă sau s-a depus strat vegetal. Din punct de vedere juridic, regret că instituţiile implicate în implemetarea autostrăzii în România nu sunt la nivelul unui exemplu european remarcabil, podul maritim între Suedia şi Danemarca – 17 kilometri, care a costat 3 miliarde de euro, perioadă execuţie – 6 ani, a fost executat fără a fi necesară intervenţia unor avocaţi în rezolvarea de contestaţii, chiar dacă acest pod leagă două ţări”, declară Popovici.