b 750 100

autostrada timisoara aradAutostrada Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu începe să prindă contur. Dar nu se lucrează încă pe toate tronsoanele. Mai e de lucru. Pe unele tronsoane se lucrează, iar pe altele se aşteaptă desemnarea constructorilor pentru ca lucrările să înceapă. Printre atâtea licitaţii şi contestaţiii chiar şi ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, s-a enervat. Acum, însă, acesta a declarat, pentru Antena 3, că în acest an vom avea 142 de kilometri de autostradă finalizaţi.

“În 2013, 142 de kilometri de autostradă vor fi construiţi pe tronsonul Nădlac-Sibiu, pe coridorul IV. Vreau să fiu judecat pe numărul de kilometri realizaţi în patru ani, în comparaţie cu cei realizaţi în cei 22 de ani dinainte”, a declarat, pentru Antena 3, ministrul delegat pentru marile proiecte Dan Şova.

 

Pe Lugoj-Deva, lot I – se lucrează

Pe lotul I Lugoj-Deva, Şanoviţa – Traian Vuia, constructorul s-a concentrat pe finalizarea celor 12 pasaje, cinci poduri, parcarea şi cele două noduri rutiere – Traian Vuia şi Şanoviţa. Un alt pasaj important este la kilometrul 24 plus 445, peste calea ferată Lugoj-Făget, unde se execută ultimele lucrări la culei, urmând, în perioada următoare, montarea grinzilor principale. Se lucrează pe breteaua de legătură spre centura Lugoj – 10,5 kilometri, unde se execută lucrări de betonare pile-culei, iar grinzile principale din oţel sunt în fază de finalizare în halele UMT. Termenul de predare al lucrării era luna aprilie, dar acesta s-a prelungit până în august-septembrie 2013.

Tronson spectaculos

Pe coridorul IV Nădlac-Sibiu sunt în funcţiune, în prezent, circa 70 de kilometri, iar la final de 2013 se vor da în funcţiune alţi 140 de kilometri. Sunt patru tronsoane de autostradă în lucru pe acest sector. Tronsonul Simeria-Orăştie – 17,4 kilometri- se află în fază înaintată de finalizare. Aici, constructorul se concentrează în prezent pe două tronsoane cu o lungime totală de circa 2,5 kilometri, restul de circa 15 kilometri sunt cu asfaltul de uzură pozat, finalizaţi, parapeţi glisiere central şi laterali montaţi, iar în zona kilometrilor 1 până la 5 şi marcajele sunt deja terminate. Următorul lot al autostrăzii este cel de la nodul Geoagiu până la Vinţu de Jos, în total 24,11 kilometri. Cel mai spectaculos şi dificil tronson de autostradă din cele aflate în execuţie până în momentul de faţă în România, acest tronson de autostradă fiind în mare parte executat în debleu, dar şi în rambleu, fiind mult mai dificil decât o autostradă în câmpie. Tronsonul, parte a autostrăzii Orăştie-Sibiu, va avea zece pasaje, 11 poduri şi două noduri rutiere, Orăştie şi Vinţu de Jos. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, lucrările erau doar la început, iar în momentul de faţă circa jumătate din acest tronson de autostradă este la nivel de fundaţie şi strat binder finalizat, iar lucrările de artă sunt extrem de avansate.

95 de kilometri - în licitaţii care nu se mai termină

Următorul lot al autostrăzii este cel de la Vinţu de Jos spre Sibiu – kilometrul 24 plus 110 până la 43 plus 855, unde constructorul este în fază avansată cu o bună parte a lucrărilor, concentrându-se pe finalizarea podurilor şi pasajelor de pe acest tronson. Tronsonul 2 Timişoara-Lugoj şi lotul 2 Lugoj-Deva, au proceduri de licitaţie începute acum doi ani şi jumătate, care nu sunt finalizate nici în present. Circa 95 de kilometri au ambele loturi unde nu se lucrează - lot 2 Timişoara – Lugoj – 25 de kilometri, iar lot 2 Lugoj-.Deva: 70.