b 750 100

lucrari autostrada vestului 2Comparativ cu primele luni ale anului 2012, când gerul şi zăpada nu au permis aproape nici o activitate pe autostrăzile din Vestul ţării, anul acesta a început cu vreme relativ caldă şi cu activitate intensă a constructorilor pe autostrăzile din Vestul ţării, bineînţeles acolo unde se lucrează, pentru că sunt loturi din Vest care încă îşi aşteaptă constructorul.

„Am remarcat activitatea pe A1, sector Şanoviţa-Dumbrava, respectiv tronsonul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva, unde lucrările au avansat foarte mult, la podul peste Bega la kilometrul 1 plus 030, la podul peste canalul Bega-Timiş, unde se fac ultimele betonări în vederea montării grinzilor principale. În următoarele 3-4 luni acest tronson e posibil să fie complet terminat”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

Câştig de timp de cel puţin 20 de minute pentru cei care vor circula spre Deva

Pe acest tronson vom avea două noduri rutiere, unul la Şanoviţa şi unul la Dumbrava, o parcare, la kilometrul 27 plus 430. În ceea ce priveşte structura autostrăzii, ea este în mare parte terminată, inclusiv stratul de uzură, iar în privinţa bretelei de legătură spre Lugoj lucrările sunt la fază de fundaţie autostradă şi în faze diferite la poduri, respectiv de betonare a infrastructurii la poduri şi pasaje.

„Zilele trecute s-a lucrat inclusiv în weekend, fapt ce dovedeşte ambiţia constructorului de a termina la termen, în vara acestui an, acest tropnson de 27,6 kilometri, care va aduce un câştig de timp de cel puţin 20 de minute pentru cei care vor circula spre Deva”, spune Popovici.

Centru de întreţinere şi coordonare pe Autostrada Vestului

lucrari autostrada vestului 1Pe tronsonul de autostradă A1 Arad-Pecica, kilometrul 22,2 până la 39,5 (kilometrul zero este la Nădlac), lucrările sunt, de asemenea, avansate. Pe acest tronson vor fi şase pasaje peste autostradă, dar şi peste calea ferată, cât şi trei poduri peste canale şi drumuri judeţene, iar la cele două capete, care vor fi probabil terminate în cursul acestei veri, nodul rutier Pecica va avea două bretele cu două sensuri giratorii, dar şi un nod rutier important la Arad, lucrările fiind extrem de avansate.  Bătălia principală se dă la pasajul CFR de la kilometrul 29 plus 600, unde pe rampa de Nord volumul de umpluturi mai înseamnă circa 50 de procente de efectuat.

„Acest lot, care va fi terminat în cursul acestei veri, va însemna o economie de timp de circa 10 minute. Din păcate, lotul 1 Pecica-Nădlac, după rezilierea contractului este din nou în faza de scoatere la licitaţie”, spune Popovici. La nodul Pecica constructorul are în fază avansată de execuţie singurul centru de întreţinere şi coordonare de pe Autostrada Vestului, unde lucrările sunt în fază de finalizare suprastructură, închideri şi tencuieli. Aici vor fi utilaje de deszăpezire, de curăţat, de spălat, birouri şi altele.