14 04 b 750 100

autostrada lugoj deva februarie 2013 1Marius Popovici: „Cred că până la începutul-mijlocul verii acest tronson, care va însemna o economie de timp de peste 30 de minute, având în vedere lungimea sa mare, va fi gata”

În ciuda datei calendaristice care ne arată că suntem în plină iarnă, zilele trecute, pe şantierul autostrăzii A1, lot 1: Lugoj-Deva, ritmul de lucru era alert, la 10-11 grade cu plus afară. „Nu este uzual ca la sfârşit de ianuarie să fie posibile lucrări de asfaltare şi stabilizare plus compactare fundaţie autostradă, lucru ce s-a întâmplat pe tronsonul de 27,4 kilometri, de la Şanoviţa la Mănăştiur. M-a surprins construcţia avansată la lucrările de artă de pe autostradă, cel mai bun exemplu fiind podul principal peste Bega, la kilometrul 1 plus 030, unde grinzile longitudinale principale sunt montate în integralitate”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

În prezent se montează antretoazele, iar în perioada imediat următoare începe montarea armăturii şi suprabetonarea. În continuare sunt necesare lucrări de racordare a autostrăzii şi completarea fundaţiei la o înălţime de circa 2,4 – 3 metri. „În primăvară consider că acest pod va fi terminat”, spune Popovici.

autostrada lugoj deva februarie 2013 2„În primăvară se va turna şi ultimul strat de uzură”

La podul peste canalul Timiş-Bega, de la kilometrul 2 plus 900, lucrările sunt în faze diferite. Se toarnă pile şi culei, se finalizează betonarea lor, dar se pregăteşte, în acelaşi timp, montarea cofrajului pentru consolele de pe pile. Şi la celelalte poduri şi pasaje lucrările sunt avansate, fiind executate lucrări de armare şi betonare console.

„Pentru majoritatea podurilor şi pasajelor grinzile principale sunt aprovizionate şi pozate tehnic corect pe surprastructura autostrăzii. În mare parte, autostrada este terminată la nivel de asfalt Binder plus AB2, în primăvară se va turna şi ultimul strat de uzură. Cred că până la începutul – mijlocul verii acest tronson, care va însemna o economie de timp de peste 30 de minute, având în vedere lungimea sa mare, va fi gata. M-a impresionat ca imagine frumuseţea acestei autostrăzi, care are pe direcţia de mers spre Deva, în dreapta, Carpaţii, iar în stânga dealurile de la limita judeţului Timiş cu judeţul Arad”, spune Marius Popovici.

Pe acest tronson de autostradă sunt 12 pasaje (overpass-uri) şi cinci poduri, un nod rutier la Mănăştiur, unul la Şanoviţa şi o parcare. Breteaua de legătură de la autostradă până la Lugoj va avea 10,5 kilometri, cu traseu de la Balinţ, via Ţipari – centură Lugoj.