safari 750x100

autostrada popovici1„După aprecierea mea, în ceea ce priveşte stadiul lucrărilor pe Autostrada Vestului – Nădlac-Sibiu, văd posibilă darea în funcţiune a circa 140 de kilometri până în primăvara-vara lui 2013”, spune Marius Popovici.

 

După anul 2012, care a adus creşterea kilometrilor de autostrăzi pe ansamblul României cu circa 140 de kilometri, respectiv Bucureşti-Ploieşti, Cernavodă- Constanţa, iar pe Autostrada Vestului trei loturi mai scurte – bypass Arad, bypass Timişoara: Giarmata-Remetea, iar la sfârşitul anului 2012 a fost dat în circulaţie un lot de autostradă foarte spectaculos: Şoimuş-Simeria – 15 kilometri (lucrări executate integral în umplutură, rambelu, 6-7 metri şi un pod peste Mureş spectaculos de 720 de metri), ce ne aduce 2013? „După aprecierea mea, în ceea ce priveşte stadiul lucrărilor pe Autostrada Vestului – Nădlac-Sibiu, văd posibilă darea în funcţiune a circa 140 de kilometri până în primăvara-vara lui 2013, respectiv Arad-Pecica – 16 km, lot I Lugoj-Deva, repectiv Şanoviţa-Dumbrava în judeţul Timiş – 27,5 km, iar în Ardeal, Simeria-Sibiu – 100 de kilometri”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

Lotul 2 al autostrăzii Arad-Nădlac merge, primul lot e cu contractul reziliat


autostrada popovici2Cel mai avansat ca lucrări este lotul II al autostrăzii Arad-Nădlac, porţiunea nod rutier Arad până la Pecica, respectiv kilometrul 22, total lungime circa 16,6 kilometri, cu valoare totală de proiect de 411 milioane lei, contribuţia UE – 350 milioane lei şi bugetul de stat – 61 milioane lei, cu termen de finalizare a proiectului 10.04.2013. Centrul de greutate al lucrărilor este la pasaj, pe autostradă, peste calea ferată Arad-Nădlac, la kilometrul 29,5, unde terasamentele sunt în curs de finalizare, în rest toate podurile şi podeţele sunt finalizate, iar autostrada are în mare parte pozat asfaltul de uzură. „Cred că în următoarea perioadă vor începe lucrările de montare a parapeţilor, marcajele, dar din cauza rezilieriii contractului pe lot I Nădlac-Pecica – 22 de kilometri, cred că circulaţia va fi în prima etapă doar până la nodul rutier Pecica, unde se va face joncţiunea cu DN 7, la Est de Pecica, prin două sensuri giratorii parţial terminate. Cele mai ample lucrări sunt la nodul rutier peste bypass Arad - kilometrul 39, unde sunt în curs de finalizare rampele peste podul cu patru benzi peste bypass Arad, cât şi rampele de acces de la Arad spre Pecica şi invers”, spune Popovici.

Lot I Lugoj-Deva: marea provocare sunt cele 12 pasaje


Pe lotul I al autostrăzii Lugoj-Deva – 27,5 kilometri, la sfârşit de an 2012, în mare parte constructorul a finalizat caseta autostrăzii, cu mici întreruperi la unele poduri şi pasaje, fiind pozate straturile de asfalt binder şi AB2. „Marea provocare a acestui lot sunt cele 12 pasaje (overpass-uri), dar şi cele cinci poduri de autostradă din care unul este peste râul Bega, la kilometrul 1 + 030, unde a început montarea grinzilor principale, la podul 2 peste canalul Timiş-Bega, la kilometrul 2 + 900, sunt finalizate pilele, urmând a fi betonate consolele pentru montarea grinzilor principale. Podul casetat de la kilometrul 3 + 225 este terminat, sub el trecând drumul comunal 83 – Belinţ – Babşa, iar celelalte 3 poduri, de la kilometrul 19,5, 21,8 şi 23,7 sunt în diferite faze de execuţie”, spune Popovici.Această autostradă va avea şi o bretea de legătură importantă de la nodul Balinţ până la centura Lugojului, de 10,5 kilometri, care va avea şi un nod rutier la Ţipari, aceste lucrări fiind în faze diferite de execuţie, casetă autostradă – fundaţie, fundaţii pile şi culei. Pe acest lot va fi o parcare la kilometrul 21,8, între Susani şi Leucuşeşti.